הרכבת הקלה בירושלים, ארכיון | צילום: כפיר, הרכבת הקלה
הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים משנה את פני העיר, ולא רק מבחינה תחבורתית. כיצד תשפיע התשתית החדשה על מחירי הנדל"ן, ואילו אזורים עשויים להרוויח יותר מכל?
מערכת ישראל עסקים
לאחר שנים של תכנון, עיכובים וציפייה, הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים הוארך, מה שמביא איתו שינוי משמעותי לשוק הנדל"ן בעיר. כמו בכל פרויקט תחבורתי רחב היקף, ההשפעה על מחירי הדירות אינה אחידה – יש שכונות שייהנו מעליית ערך משמעותית, ואחרות שיצטרכו להסתגל לשינויי הנוף והתנועה.
שכונות שנמצאות בצמידות לתחנות החדשות צפויות לרשום עליות מחירים בשל שיפור נגישות התחבורה הציבורית, מה שהופך אותן לאטרקטיביות יותר עבור רוכשים ומשקיעים. אזורים כמו גבעת המבתר, הגבעה הצרפתית, פסגת זאב וצפון תלפיות הם בין המועמדים העיקריים ליהנות מהשדרוג התחבורתי.
במקביל, שכונות שהיו עד כה במרחק רב יותר מהמרכז אך כעת מחוברות לקו האדום צפויות למשוך אוכלוסייה חדשה ולגרום לביקושים לעלות. מחירי השכירות עשויים להתייקר באזורים אלה, מה שיהפוך את ההשקעה בנכסים שם לאטרקטיבית יותר.
אך לא כל שכונה תרוויח מהמהלך. אזורים שבהם התשתיות יוצרות צפיפות מוגברת, רעש ובעיות חניה עלולים לחוות ירידת מחירים זמנית, עד שהשוק יסתגל לשינוי. בנוסף, נכסים הממוקמים קרוב מאוד למסילות עשויים להיתקל באתגרים מבחינת איכות החיים של התושבים, מה שעשוי להאט את הביקוש.
השפעת הרכבת הקלה על ערך הנדל"ן היא לא רק נקודתית אלא חלק ממגמה רחבה יותר של פיתוח עירוני. ככל שהתשתיות בירושלים ממשיכות להשתפר, ניתן לצפות לשינוי נוסף בתמהיל האוכלוסייה ולעלייה במספר המשקיעים שמחפשים נכסים באזורים המחוברים לרשת התחבורה הציבורית.
מה דעתכם? האם לדעתכם הרכבת הקלה תהפוך את ירושלים לעיר נגישה ואטרקטיבית יותר להשקעות? אילו אזורים נוספים עשויים ליהנות מעליית ערך? נשמח לשמוע את דעתכם!